Reduserte salgskostnader, optimaliserte distribusjonskanaler og bedre salgsprosesser for komplekse produkter er de tre utfordringene Dynamicweb oftest får spørsmål om. Under ØK-IT Konferansen viser Brede Bjerke hvordan Dynamics AX-brukere har løst dette.
– En fersk analyse fra Forbes viser at B2B-markedet står for dobbelt så stor omsetning som forbrukermarkedet. Dette drives primært av en voldsom økning i etterspørselen fra profesjonelle innkjøpere som handler via nett fra produsenter, distributører og grossister forteller Brede Bjerke, VP salg og markedsføring hos Dynamicweb Software AS.
Han kommer til ØK-IT Konferansen 2015 for å snakke om hvordan du bygger en effektiv WEB-shop og e-portal for Microsoft Dynamics AX.
– Det er fortsatt mange B2B-virksomheter som mangler både den teknologiske plattformen og kompetansen som er nødvendig for å lykkes med e-handel. I løpet av fjoråret hadde 60 prosent av B2B-selskapene investert i e-handel for å øke sin markedsandel, men det er mange som langt fra utnytter sitt potensial.
Bjerke har blant annet vært ansvarlig for å bygge opp og utvikle internasjonale salgs- og markedsorganisasjoner i B2B-virksomheter. I løpet av mer enn 20 år i bransjen har han samlet omfattende erfaring fra flere ulike bransjer, og han vil ta for seg både muligheter og fallgruver i sitt foredrag.
– Kompleksiteten med priser, produkter, kanaler og integrasjon med back-end-systemer betyr ikke at du skal styre unna e-handel. Tvert i mot er målet med foredraget mitt å utdype utfordringene knyttet til B2B e-handel og vise eksempler på hvordan noen virksomheter har løst disse for å skape en ny og mer effektiv forretningsmodell som kan skaleres for å møte fremtidige behov, understreker han.