Det har skjedd mye på Dynamics 365-plattformen de siste årene. Common Data Services åpner nye dører som deling av data. Løsningskonsulent og utvikler Inge Magne Bruvik hos CGI viser deg hvordan du kobler sammen salgsdata med økonomisystemet.
– Ved å gi selgere innsikt i data fra Microsoft Dynamics 365 Business Central kan de forbedre kvaliteten på tilbudene de gir kundene og gi nyttig informasjon både gjennom salgsprosessen og på ettermarked. Dette er spesielt viktig for de som har lange salgsprosesser. Jeg vil vise hvordan du setter opp integrasjonen mellom Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 Sales på en enkel og effektiv måte, forklarer seniorkonsulent Inge Magne Bruvik hos CGI.
Han kommer til DynUG Business Central-fagdagen 17. november for å demonstrere samhandling mellom applikasjonene i praksis.
– Dynamics 365 Sales for Customer Engagement har i dag sømløs integrering med Business Central. Tidligere ble det brukt tredjepartverktøy for å koble disse funksjonene sammen. Nå bruker Common Data Services (CDS), noe som gir mye større fleksibilitet. Nyttige data om lagerbeholdninger og økonomisk kundehistorikk kan gjøres tilgjengelig i Dynamics Sales gjennom integrasjon med Business Central. Jeg vil demonstrere hvordan du setter opp integrasjonen og viser hvordan du kan håndtere data om kunder, ordre, varer og priser.
I siste versjon av Business Central har du også fått virtuelle identiteter i CDS, der du kan hente ut data og bruke dem til å lage Power Apps på toppen. Dermed åpner teknologien for å ta i bruk mye større deler av Power Platform.
– Har du lisens på Business Centra finnes det en add-on-lisens som gir en rabattert pris på Dynamics 365 Sales Professional. Det åpner en ny verden av muligheter, understreker Bruvik.