Oseberg Direkte Bank er et tilleggsprodukt for bruk i Microsoft Dynamics NAV og Microsoft Dynamics 365 Business Central. Den legges som en app inn i Dynamics og inneholder funksjonalitet for betaling, innbetaling og avstemming.
– Vår løsning Oseberg Direkte Bank kommuniserer online med alle norske banker gjennom ett API for sikker dialog. Den har også støtte for flere svenske, danske og noen tyske banker. Løsningen inneholder funksjonalitet for betaling, innbetaling og avstemming, forklarer Øystein Aker, teamsjef Support hos Oseberg Solutions AS.
Han har vært systemkonsulent for Microsoft Dynamics NAV i mange år og har ansvar for produktet hos Oseberg. Under Business Central-fagdagen 17. november vil han vise hvordan Oseberg Direkte Bank fungerer i tett integrasjon med Microsoft Dynamics NAV og Microsoft Dynamics 365 Business Central.
– Direkte bank er laget i egen objektserie, slik du kjenner andre ISV-løsninger. I praksis betyr dette at det ikke må være ledige objekter tilgjengelig. Modulen aktiveres på lik linje med andre ISV-moduler. Målet er å effektivisere, forenkle og utvide funksjonalitet rundt betaling, innbetalinger og avstemming av banktransaksjoner.
Oseberg Direkte Bank er et godt eksempel på de mange gode norskutviklede tilleggsproduktene som finnes for Dynamics-porteføljen.
– Løsningen har full støtte for automatisk import av innbetalinger både med og uten KID, samt match mot kundeposter. Ved innbetaling uten KID vil systemet automatisk lære seg hvilke kunder som betaler fra hvilken bankkonto. Dette vil jeg fortelle mer om under presentasjonen, sier Aker.