Håndter oppgaver med Power Automate

De fleste av oss har lister med oppgaver som skal utføres og ulike statuser på disse oppgavene. Ståle Hansen i CloudWay viser hvordan du kan hente oppgaver fra excel-ark inn i Planner, samt en kikk på hvordan du kommer i gang med Graph API.

– Jeg har bygd en flyt i Power Automate som tar utgangspunkt i en liste over oppgaver og aktiviteter, med tilhørende ansvarspersoner og status. Denne går opp mot Planner, siden ikke alle er like flinke til å oppdatere Planner selv. Dermed kan du både oppdatere via listen eller direkte, forteller Ståle Hansen, CEO & Principal Cloud Architect og MVP Office Apps & Services, CloudWay.

Selskapet jobber med hele Microsoft 365-porteføljen og er eksperter på Secure Remote Work, eller sikker produktivitet i hverdagen. Hansen har stor sans for mulighetene som ligger i Power Automate og kommer under webinaret 9. mars til å dele sine praktiske erfaringer som leder i et selskap.

– Denne enkle flyten gir bedre kontroll over løpende internoppgaver basert på internstyring. Jeg vil vise litt av prosessen med å sette den opp og hvordan vi bruker den. Når du først har et verktøy for å fange endringer i et listeelement er det jo bare fantasien som avgjør hva du kan bruke det til. For eksempel generere automatiske Teams-meldinger.

I tillegg får du et innblikk i hva Microsoft Graph API kan gjøre for deg.

– Tanken er å gi deltakerne et startpunkt for å bruke dette verktøyet i Power Automate. Det blir ikke noe dypdykk, men en praktisk tilnærming for å jobbe programmatisk med Dynamics 365. Avslutningsvis vil jeg sette av litt tid til en spørsmålsrunde, sier Hansen.

Høres det interessant ut? Les hele agendaen og meld deg på DynUG fagdag Power Platform 9.mars her.