Ny funksjonalitet i Business Central

Lanseringsbølge 1 i 2021 nærmer seg og den 2. mars tar Peter Jakobsen en kikk på nyhetene som kommer. Du får vite både hvilke nye funksjoner som er på vei og ikke minst forbedringer i forhold til utvikling.

– Det er mye ny funksjonalitet som kommer til Dynamics 365 Business Central i neste lanseringsbølge. Det inkluderer «word merge», muligheten for å bruke universal print til å mappe printere og skrive ut fra Business Central og bedre integrasjon med Teams der du kan slå opp data i BC, forteller Peter Jakobsen, Partner Technical Architect, Business Applications Microsoft Western Europe.

Han åpner fagdagen for Dynamics 365 Business Central 2. mars men et overblikk over nyheter på plattformen.

– Report Extensions er noe partnerne har etterlyst lenge, og nå kommer det. Samhandlingen med Power Platform blir også stadig viktigere. Det blir nå mulighet for å bruke data fra API-er sammen med PowerBI, der det tidligere har vært begrenset til å hente data fra sider som har vært publisert som webservices, forklarer han

I neste versjon vil Business Central kunne kjøre rapporter i bakgrunnen, slik at du slipper å vente. Microsoft har utvidet styring av oppsett av dimensjoner og gjort det enklere å sette opp bankfiler. I tillegg er det mulig å bruke strekkoder i rapporter online. Det blir også forbedringer til brukergrensesnittet i webklienten og partnerne kan optimere oppsettet i forhold til kundens spesifikke data.

– Jeg vil ta for meg de viktigste oppdateringene for det nordiske markedet og se litt på forbedringene som er gjort i forhold til utvikling. I tillegg skal det blir enklere å starte opp en ny Business Central, og jeg håper at vi kan se litt på hvordan dette vil se ut fremover, sier Jakobsen.

Arrangementet er gratis men krever påmelding. Les mer og meld deg på her!