Statisk genererte prislister er en risiko når vi ser raske endringer, og du kan fort ende opp i en situasjon hvor du blir utkonkurrert eller at kostnader ikke står i forhold til inntekter. Under DynUG-konferansen i november ser MVP-er Kurt Hatlevik fra inspirit365 på hvordan attributtbasert prising kan hjelpe deg.
– I dagens marked er det store endringer i inflasjon, renter, kostnadsnivå og tilhørende forstyrrelser i vareflyten. For å sikre lønnsomheten må vi endre prisstrategier på produkter og tjenester, forklarer Kurt Hatlevik, MVP-er og løsningsarkitekt hos inspirit365.
De ble nylig kåret til årets Business Application Partner av Microsoft og Hatlevik ble kåret til Microsoft Partner Champion.
– Nå kommer det nye løsninger i Dynamics 365 som adresserer begrepet «pris» på en ny måte. Microsoft kaller dette «Pricing Management», og det nye her er begrepet attributtbasert prising som inneholder en prisberegningsmotor som kan benyttes i Dynamics 365 backend (CE, SCM, Commerce), i kasse/POS, på eCommerce eller som en egen pristjeneste, forklarer han.
Microsoft kommer med en helhetlig løsning for sanntidsberegning av pris som brukes på tvers av salgskanalene. Pris strukturer kan da være hierarkiske og attributter/egenskaper på kunde/vare/kanal kan være den aktiverende faktor.
– Denne nyheten gjør det mye enklere og billigere å vedlikeholde priser, da pris er ett regelverk i stedet for en statisk generert liste. Jeg kommer til å forklare hvordan dette fungerer og demonstrere bruken under DynUG-konferansen.