Ved hjelp av Microsoft Power Platform har landets største bank sørget for rask og smidig utvikling av brukervennlige og kritiske forretningsapplikasjoner som blant annet bidrar til å automatisere manuelle arbeidsoppgaver. Under DynUG-konferansen deler de sine erfaringer.
– Vi har det siste året jobbet med en løsning for teamet som jobber med anti-hvitvasking. På DynUG-konferansen kommer vi til å snakke om hvordan den benytter blant annet model-driven apps, canvas apps, Power Automate, Power BI og Dataverse, forteller fagspesialist for Power Platform hos DnB, Kenneth Krogh Rodum.
Han har med seg konsulent Cathrine Bruvold fra KPMG. Sammen viser de frem en innovativ og verdiskapende løsning som utnytter synergieffektene mellom komponentene i Power Platform for å strømlinjeforme rapporteringsprosessene.
– Vi har hatt fokus på å øke datakvalitet, frigjøre tid til mer meningsfulle oppgaver for de ansatte, redusere brukerfeil og bryte ned siloer med tanke på effektiv kommunikasjon, forklarer Bruvold.
Opprinnelig var det planlagt for 15 brukere, men det er allerede over hundre personer som benytter case management-systemet basert på Power Platform.
– Selv om vi av personvernhensyn må bruke dummy-data, vil vi gå gjennom prosessen fra idé til ferdig løsning og vise en tilpasset demo av den. Sesjonen vil ikke være veldig teknisk, men ha fokus på hvordan brukerne opplever løsningen, understreker Rodum.