DynUG Agenda 2021

ALT OM ARRANGEMENTET | AGENDA | PRAKTISK INFORMASJON

Vi sparker i gang med Bo Hjort Christensen som trekker opp de store linjene, og avslutter første dag med paneldebatt. I tillegg får du en rekke kundehistorier, workshops og mye annet nyttig og spennende. Faglig påfyll, nettverksbygging og andres nyttige erfaringer preger DynUG 2021.

Her kan du laste ned komlpett agenda i PDF-format. Merk at det er egne spor for D365 F&O, D365 CE og Power Platform begge dager. Tirsdag er det eget spor for D365 Business Central, mens det onsdag er en Power BI-workshop med nyheter rett fra Ignite og flere kundeeksempler. Konferansen er full.

Tirsdag 9. november

KEY NOTE: Er himmelen blå over skyen? – et langtidsvarsel
Vi begynner å få god erfaring med skybaserte tjenester. Spørsmålet er om reisen til skyen har svart til forventningene. Kan vi se konturene av det vi kan kalle Sky 3.0? En åpenbar erfaring er at reisen til skyen ikke bare er et spørsmål om apper og teknologi, det påvirker også trekantforholdet mellom produsent, partner og kunde. Spillereglene endres og spørsmålet er: leverer partnerne på forventningene? v/Bo Hjort Christensen
KEY NOTE: Hva er hva hos Microsoft?
Lurer du på hvordan Microsofts forretningsløsninger henger sammen? Under DynUG-konferansen i november vil Brage Rønning Tukkensæter og Ulrikke Akerbæk fra Skill se på løsninger som SharePoint, Teams, Power Platform og Dataverse i sammenheng.
KEY NOTE: Hvor går veien videre for Power-Platform?
Harald Wentein er regionansvarlig for Power Platform i Europa. Han kommer til DynUG 2021 for å om Microsofts roadmap for Power Platform fremover og mulighetene teknologien åpner for innovasjon. Med seg har han Rui Santos fra Microsoft Norge.
Kundehistorie: Løvenskiold ruller ut Dynamics 365 til sine varehus
Løvenskiold har den siste tiden rullet ut Dynamics 365 Finance, Supply Chain og Commerce i rekordhastig til en rekke Maxbo-varehus. Prosjektet er primært drevet av interne ressurser og CIO Andre Nyhagen kommer for å fortelle om prosessen og dele erfaringer.
Kundehistorie: Orkla etablerte lojalitetsprogram for å høste kundeinnsikt
Kundeinnsikt og engasjement er en nøkkel ingrediens for vellykket merkevarebygging. Hør mer om hvordan Orkla utnyttet bredden i Power plattformen ved å lage et skreddersydd lojalitetsprogram for merkevaren Grandiosa for å høste innsikt om unge pizzaelskere! Vi snakker ekte kjærlighet #VSEK
Kundehistorie: D365 F&O koblet opp mot Sales og Microsoft 365
Alimenta leverer råvarer til matindustrien. De kjører Dynamics 365 Finance & Operations med Sales og Microsoft 365 og benytter Power Platform med Power Apps, Power Portal App, Power BI og Power Automate som verktøykasse for kontinuerlig forbedring av sin digitale platform, bl.a. med arbeidsflater som kobler ERP med Office.
Kundehistorie: Valgte profesjonell rådgivings- og prosjektlederhjelp
Da Dynea skulle implementere Dynamics 365, drevet av et bredt ønske i organisasjonen om et bedre og mer integrert system, valgte de å hente profesjonell hjelp fra Engage Grup for å rådgi og lede prosjektet. Change Manager Ann-Magrit Sommervold deler sine erfaringer.
Kundehistorie: Schibsted øker kundeverdien på Finn.no
Mediekonsernet har nylig implementert D365 Customer Insights. Hovedmålet har vært å øke inntekter, øke antall kunder og øke kundeverdi hos Finn.no. Prosjektleder for implementering Carlos F. Favaron og kollega Sindre Haugetraa deler erfaringer.
Kundehistorie: Firesafe valgte D365 F&O over landegrensene
Firesafe er totalleverandør innen brannsikring. IT-direktør Svein Kjenne deler erfaringer med implementering, forvaltning og videreutvikling av Dynamics 365 Finance, Supply Chain Management, Project og PowerApps i fire land.
Kundehistorie: Bravo er rigget for vekst med D365 CE og Power BI
AV- og IT-leverandør Bravo Norge ønsket en plattform som rigget selskapet for videre vekst. De valgte Dynamics 365 og har sammen med PointTaken etablert nærmest hele verdikjeden i Customer Engagement, med Power BI-rapporter som gir viktig oversikt. Operasjonell Direktør Cathrine Hansen deler sine erfaringer.
Kundehistorie: Kunderelasjoner og tilstedeværelse i fremvoksende kanaler
Innovasjon er Orklas viktigste verktøy for langsiktig verdiskapning. Omichannel for Customer Service ble derfor valgt som teknologi med formål om å kunne tilby tjenester som begeistrer, men også bedre tilfredsstiller forbrukerens behov.
Kundehistorie: Vaksinehåndtering med Power Platform
Bærum kommune valgte Microsoft Power Platform da de skulle lage en løsning for å håndtere Covid-19 massevaksinasjon. Nå kan du høre virksomhetsarkitekt Jenitha Thavanathan og sjefarkitekt Øystein Aanrud fortelle hvordan de gikk fram.
Kundehistorie: Effektiv budsjettering hos Interwell med Power BI
Oljeservice-selskapet Interwell ønsket en mer effektiv budsjettprosess enn de hadde med Excel som verktøy. Med Power BI; Visual Planning fra Power ON og SQL Server datavarehus satte A2insight opp en løsning sammen med selskapet.
Kundehistorie: fra AX3.0 til D365 Business Central.
Den tradisjonsrike produksjonsbedriften Haaland Tynnplate AS gikk våren 2021 fra AX3.0 til D365 Business Central. Fabrikksjef Gabriel Høyland deler sammen med leveransepartner eSeven erfaringer fra prosessen; fra utarbeidelse av RFI, gjennomgang av tilbud, presentasjoner fra ulike leverandører og til selve implementeringsprosjektet.
Kundehistorie: Globale Ocean Technology valgte Business Central i skyen
Globale Ocean Technology samlet ni selskaper og fire ulike forretningssystemer i ett nytt konsern. De valgte Business Central OnPrem fra Pilaro, ogetter ett år flyttetde til nettskyen som Business Central SaaS med 300 brukere. Tor Inge Rislaa ledet jobben med å etablere løsningen og deler sine erfaringer. 
Kundehistorie: Fra lokal Dynamics NAV til ny SaaS Business Central-løsning
Roger Nilsen fra Oseberg Solutions deler erfaring fra en kunde har flyttet sin gamle on-prem-installasjon av Dynamics NAV til ny SaaS løsning av Business Central. Hvilke erfaringer har kunden gjort, hvilke prioriteringer var vesentlig for å velge en ren cloud installasjon og har gevinstene vært målbare?
Øk salget en GIF av gangen
I mange år har CRM-systemer fokusert på Gamification for å engasjere selgere og resten av organisasjonen. Business Apps MVP Thomas Sandsør fra PointTaken viser hvordan du kan bruke Low Code-tilnærmingen for å koble Dynamics 365 Sales med Teams.

Onsdag 10. november

KEY NOTE Gain value quicker from Microsoft Business Applications in the cloud
Microsoft’s focus on rich application capability, industry solutions and low code extensibility allows you to accelerate deploying the applications you need to operate your business effectively. Live from Reading, UK with Fredrik Sætre and Jill Walle on site.
Roger Gilchrist, EMEA Manager for Dynamics 365 Customer Engagement R&D
KEY NOTE: Moderne plattformer – en skattekiste for innovasjon
Teknologidirektør Kristian Heim i Microsoft har vært med oss i DynUG tidligere og er en usedvanlig spennende foredragsholder. Han avslutter årets konferanse med en kikk på hva moderne IT-plattformer kan bety for innovasjon i årene som kommer.
Kundehistorie: OBOS valgte Dynamics 365 som plattform for digitalisering
Mye har endret seg siden OBOS ble etablert i 1929, men hovedmålet står fast: å bygge gode boliger til medlemmene. Hør Marianne Kim Brill, Jo Husby og Harald Wiker Aulstad fortelle om det strategiske valget av Dynamics 365 som plattform for digitalisering, hva de har fått til så langt og hvilke planer de har for økt verdiskapning i fremtiden.
Kundehistorie: TietoEVRY med pilot på Linkedin Sales Navigator
Nordens største IT virksomhet har rullet ut Dynamics 365 Sales, Power BI og en pilot på Linkedin Sales Navigator for å drive mer effektive salgsprosesser, øke salget og styrke håndteringen av kunderelasjoner. Leder for salg i Norge Marius Haslund deler erfaringer med løsningen, og gi innblikk i suksesskriterier for en vellykket implementering og utrulling.
Kundehistorie: Salg av brukte klær med Power Platform
Store Lens er en del av H&M Group. De har utviklet en løsning for å selge brukte klær i ulike kjeder ved hjelp av Power Platform, Power Apps og Portals. Adomas Galdikas fra PowerObjects forteller hvordan det har fått til det.
Nyheter i Commerce for Finance & Operations
Teknologispesialist Espen Stensaas hos Microsoft Norge tar for seg de siste nyheter i Dynamics 365 Commerce (det som het Dynamics 365 Retail), inkludert B2B-funksjonalitet, samt en kikk på overbygget Microsoft Cloud for Retail.
Hvordan fjerne flaskehalser i regnskap og finans
SEMINE leverer AI-teknologi som automatiserer regnskap og rapportering. Andreas Drivdal forteller hvordan inngående fakturaprosessering kan gå fra en flaskehals til merverdi, og gir eksempler på gevinstene ulike virksomheter har fått ved å ta i bruk en slik spesialistløsning mot D365-plattformene.
Hva finnes i D365 F&O?
Flere standardfunksjoner i Dynamics 365 Finance & Operations er ikke aktivert eller synlig for kunder og partnere. Dermed lages det ofte unødvendige tilpasning eller kunder kjøper tredjepartsløsninger. Alireza Eshaghzadeh fra CGI viser hva du faktisk har av funksjoner.
Alt endres for Dynamics 365 Human Resources – igjen!
Hvilke konsekvenser vil det ha når Dynamics 365 Human Resources blir del av Finance & Operations og alle-ERP løsningene samles et sted? Fredrik Sætre har mange års erfaring med ERP og Malin Donoso Martnes er verdens første MVP med fokus på HR-modulen. Sammen tar de for seg fordeler, ulemper og konsekvenser med endringen.
Hvordan lykkes med Project Operations
Så langt er det ikke mange i Norge som har tatt i bruk Dynamics 365 Project Operations, men det er grunn til å være nysgjerrig på hvordan løsningen fungerer. Sigurd-Martinius Stray fra Intersoft ser på Hvilke prosjektkarakteristikker bør ligge til grunn for å lykkes med Project Operations?
Ta kontroll over meldinger i Microsoft 365 Message center med Power Automate
En sikker og compliant løsning fordrer at du har kontroll på alle endringene som kommer i Microsoft 365. Microsoft informerer daglig gjennom Message center. Ta kontroll på alle endringene og bygger en prosess rundt det ved bruk at Planner, Lists og Power Automate.
Workshop: Lær å lage en app for påmelding
Verden åpner opp og snart står vi forhåpentligvis i kø for å være med på fysiske arrangementer igjen. Det er utgangspunktet når seniorkonsulent Ulrikke Akerbæk fra Skill demonstrer hvordan du lager en app som håndterer påmelding ved hjelp av Power Platform.
D365 Marketing og Customer Insights
Microsoft har lansert nye funksjoner for både D365 Marketing og Customer Insights, samtidig har de forbedret mye funksjonalitet for å skape enda bedre kunde- og brukererfaring og verdiskapning med kundeinnsikt og personalisering. Hva innebærer det?
Independent Publisher Connectors for Power Platform
Målet med Independent Publisher Connectors er å gi alle muligheten til å publisere tilkoblinger til den offisielle listen over Microsoft-tilkoblinger. I denne sesjonen viser Ahmad Najjar hvordan du bygger en slik tilkobling som kaller underliggende API-er eller bruker skytjenester.
Power Apps versus traditional app development
What are the differences between Power Apps and traditional app development? The latter is heavy duty, tailor made and purpose fit, whereas Power Apps is generic, handy, get you up and running quickly. The talk will be in english with experienced DevOps Engineer Ganesh Sivakumar from Capgemini.
Salgsakseleratoren i Dynamics 365 Customer Engagement
Dette unike verktøyet hjelper deg å kontakte de rette kundene på rett tidspunkt. Mathias Aa. Torgalsbøen hos AITC viser hvilke tanker OBOS har om å ta det i bruk og gevinsten det gir, inkludert hvordan prosjektselgere henter ut priotierte lister over potensielle kunder.