Ny teknologi åpner stadig nye muligheter for effektiv samhandling i små og store organisasjoner. Context IQ er en funksjon som støtter arbeidet med innebygd AI og gjør det enkelt å dele informasjon i Dynamics 365, Office 365 og Teams uten omstendelig navigering.
– La oss si du jobber med et mulig salg i Dynamics 365 Sales og trenger å diskutere det med kollegaer. Da kan du enkelt åpne en Teams-chat fra Dynamics som viser data fra salgsmuligheten, slik at alle deltakere av chatten får full kontekst. Teamet kan sammen gjøre endringer på salgsmuligheten direkte i Teams, og dataene lagres tilbake i Dynamics 365, forklarer Torkel Aannestad, Technology Specialist Customer Engagement hos Microsoft Norge.
Under DynUG vårkonferanse 24. mai vil han ta for seg den spennende nyheten Context IQ og andre muligheter som åpner seg når Teams inntar Dynamics-verdenen for alvor.
Context IQ er en innebygd integrert AI-opplevelse på tvers av Microsoft 365. Den utnytter Microsoft Graph og Dataverse for å foreslå hva slags informasjon du trenger til en hver tid.
– Hvis du sitter i et salgsmøte kan du enkelt finne fram og dele informasjon fra Dynamics 365, e-post og ulike dokumenter i Office 365 eller en Sharepoint-liste. Du kan også få forslag på ulike ressurser i organisasjonen som kan være nyttig, og kan starte en chat eller sende en e-post der og da.
Dynamics lager automatisk sammendrag som gjør det enkelt å følge opp ulike aktiviteter.
– Med Context IQ kan du få bedre samarbeid på tvers av applikasjon og prosesser og støtte fra AI og maskinlæring i hverdagen, understreker Aannestad.